Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Wiemy, czemu system Nemesis z Shadow of Mordor nie trafił do innych gier
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego świetny system Nemesis znany z gier Śródziemie: Cień Mordoru oraz Śródziemie: Cień Wojny nie pojawił się w innych produkcjach? Youtuberowi z kanału Game Maker’s Toolkit udało się znaleźć rozwiązanie tej zagadki. Okazuje się, że w 2015 roku firma Warner Bros. opatentowała tę technologię.

Tzw. Nemesis System to mechanika, która sprawia, że przeciwnicy pamiętają wcześniejsze interakcje z postacią gracza, i nadaje wrogom przeróżne charakterystyczne cechy. Dzięki temu zwykły, typowy ork napotkany przez nas na początku gry może z czasem stać się prawdziwą zmorą, nękającą protagonistę na każdym kroku (stąd też nazwa technologii – pol. Nemezis). Wrogowie walczą też pomiędzy sobą o dominację w ramach rozbudowanej hierarchii.

Warto zaznaczyć, że patentowanie mechanik z gier nie jest niczym nadzwyczajnym – w przeszłości robiły to również inne firmy (np. BioWare czy Rockstar Games). Patent nie oznacza też, że w innych produkcjach nie mogą pojawić się dość podobne rozwiązania, choć ich implementacja może być dla deweloperów niczym taniec na linie – pomysły zbyt zbliżone do mechanik z serii Monolith Productions narażą twórców na pozew sądowy. Mimo to niektóre firmy eksperymentują z takimi pomysłami – redaktorzy portalu VG24/7 wspominają tu na przykład o systemie najemników z Assassin’s Creed: Odyssey.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine
Klemens
2021-01-31 14:59:39
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow